|
|
سلفي ها و تكفيري ها چه كساني هستند؟ |
وهابیت بعد از محمد بن عبدالوهاب متحول شد. بخصوص از زمانی که “سید قطب” و برادرش “محمد” به انتقاد از تفکرات محمد بن عبدالوهاب برخاستند و مبانی نظری او در بحث توحید را مورد بررسی قرار دادند. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
اشو و بازی عشق و عرفان |
در یک کلام اوشو یک فریب بزرگ در آستانه هزاره سوم بود که خودفریبی انسان معاصر برای توجیه هوس رانی ها و نادانی هایش را نمایندگی کرد. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نگاهی به مسلک عرفانی اوشو در گرایش های معنوی سرزمین هند/عرفان پوچ گرا (قسمت دوم) |
مسلک اوشو دارای آداب و رسومی است که اساس تعالیم عملی اوشو را در بردارد که مهم ترین آنها عبارتند از :
انواع مراقبه، رقص، سماع، سکس، سکوت، عشق ورزی، سرور، یوگی، ذن، ... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نگاهی به مسلک عرفانی اوشو در گرایش های معنوی سرزمین هند/عرفان پوچ گرا (قسمت اول) |
|
مشرق زمین گهواره ی فرهنگ دینی و مسالک عرفانی است. بسیاری از تفکرات معنوی و الهامات روحانی در شرق جهان پدید آمده. شرق مولد انبوهی از مکاتب عظیم دینی عرفانی عصر حاضر است. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
معنویت و عرفان های نو ظهور |
|
نگاهی به روند شتاب زده و گسترده معنویت گرایی که بیش از چند دهه از عمر آن نمی گذرد، به وضوح نشان می دهد با پدیده انفجار معنویت روبه رو هستیم. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تمرینات سخت در عرفان سرخپوستی |
این که در عرفان سرخپوستی ریاضت های سخت و غیر قابل تحمل دارند آیا نقص محسوب می شود یا خوبی به حساب می آید؟ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
آثار تخریبی عرفان های نو ظهور و کاذب |
عرفان یعنی شناخت خداوند متعال که ریشه در فطرت انسان دارد . اما گاهی این گرایشات به انحراف کشیده می شود. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
نقد محتوایی انجیل شیطانی |
هر چند شیطانپرستی جدید به تقلید از شیطانپرستی قرون وسطایی شکل گرفته و بسیاری از آموزههای آن را در خود جای داده است، این جنبش، در نوع خود حرکت جدیدی است که باید با نگاه به ریشه های تاریخی ـ اجتماعی آن در غرب تحلیل شود. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تصوف و نقش فرقه های ساختگی در جنگ نرم |
تحرکات ويژه و برنامه ریزی شده فرقه های رنگارنگ در سالهای اخیر ـ که همزمان با نا امیدی دشمن در غلبه به ایران در صحنه های نظامی و دل بستن به فعالیت های جنگ نرم است ـ از پایگاه جامعه شناختی نیاز به تحلیلی نو دارد. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
علائم تشخیص تبلیغات زرتشتی، مسیحی، عرفانهای نوظهور، آتئیسم و شیطانگرایی |
اکنون کتابهای زیادی در كشور منتشر یا توزیع میشود که ظاهری اسلامی و شیعی دارند یا از ادبیاتی دلپذیر و جذاب بهره میبرند اما در واقع مبلغ اندیشههای مخرب و منحرف هستند. |
|
|
|
|
|
|
|